O nas
Nagrody i wyróżnienia
Artykuły o naszym przedszkolu
KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO “BAJKA”
na lata 2016/2021
W naszym przedszkolu dziecko:
- znajduje możliwość rozwijania twórczej postawy wobec siebie i świata
- rozwija umiejętność refleksyjnego słuchania
- kształtuje zainteresowania i zamiłowania przyrodnicze
- ma możność gromadzenia różnorodnych doświadczeń
- zdobywa wiedzę i umiejętności dzięki aktywnym metodom pracy
- czuje się ważne i potrzebne
Nasi Wychowankowie po zakończeniu edukacji przedszkolnej będą ludźmi kreatywnymi o szerokich zainteresowaniach,
o różnorodnych umiejętnościach. Ogromną wartością dla dzieci będzie dobrze znana tradycja lokalna i dom rodzinny. Poprzez obcowanie z techniką będą umiały ją sobie podporządkować i wykorzystywać w zabawie i w pracy. Nasze przedszkole będzie nowocześni wyposażone, a personel będzie rozszerzał swoją wiedzę i umiejętności.
OBSZAR |
ZADANIE |
DZIAŁANIA |
WYCHOWANIE I OPIEKA |
Kształtowanie umiejętności i postaw społecznych |
1.Wdrażanie cyklu działań adaptacyjnych: – DNI OTWARTE PRZEDSZKOLA – DNI ADAPTACYJNE |
2.Stosowanie zasad i norm funkcjonowania społecznego: – KONTRAKTY grupowe – spotkania integracyjne z dziećmi niepełnosprawnymi – organizacja uroczystości i spotkań dla seniorów / Dzień Niepodległości, Spotkania opłatkowe, dzień Babci i Dziadka/; |
||
3. Działania edukacyjne mające na celu wzrost kompetencji dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach trudnych: – realizacja programu PKP i PKD – spotkania ze Strażą Miejską, Policją, psychologiem; – trening socjoterapeutyczny; |
||
4. Organizacja i udział w akcjach charytatywnych na rzecz ludzi i zwierząt. | ||
Kształtowanie u dzieci świadomości przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej ze szczególnym uwzględnieniem edukacji regionalnej |
1.”Nasz Kraków”- wdrażanie projektu edukacyjnego z zakresu edukacji regionalnej; 2. Dzień Przedszkolaka; 3. Cykl zajęć edukacyjnych „Jestem Polakiem”; 4. Cykl zajęć edukacyjnych „Jestem Europejczykiem”;
|
|
Systematyczny rozwój samodzielności dzieci oraz kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych |
1. Wdrażanie dzieci do samodzielnego rozbierania i ubierania się, kulturalnego zachowania przy podczas posiłków, utrzymywania porządku w swoim otoczeniu; 2. Stosowanie zasad higieny osobistej – mycie rąk, troska o estetyczny wygląd itp. 3. Wprowadzenie dyżurów w grupach. |
|
Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
1.Systematyczne obserwowanie i dokumentowanie rozwoju i umiejętności dzieci; 2. Współpraca ze specjalistami; 3. Opracowywanie i wdrażanie programów pracy z dzieckiem zdolnym i mającym trudności w zachowaniu i uczeniu się. 4. Proces integracji dzieci z Autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwoju społecznego.
|
|
DYDAKTYKA |
Zwiększenie sprawności ruchowej dzieci |
1. Stosowanie metod zwiększających u dzieci sprawność fizyczną; 2. Prowadzenie regularnych ćwiczeń porannych i gimnastycznych / oprócz gimnastyki korekcyjnej/; 3. Organizowanie zawodów i gier sportowych na powietrzu; |
Zwiększenie umiejętności praktycznych dzieci poprzez stosowanie m.in. metody projektów badawczych |
1. Realizacja projektów badawczych. 2. Prowadzenie kółka badawczego. 3. Organizacja spotkań ze specjalistami z różnych dziedzin nauk przyrodniczych i ścisłych. 4. Wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do działań badawczych i eksperymentalnych, prowadzenie upraw. |
|
Rozwijanie aktywności plastycznej i teatralnej dzieci |
1. Prowadzenie kółka teatralnego. 2. Opracowanie i przygotowywanie uroczystości okolicznościowych. 3. Poznanie różnych form wyrazu teatralnego. 4. Prowadzenie kółka plastycznego. 5. Opracowanie i wdrożenie cyklu zajęć przybliżających dzieciom sylwetki i dzieła sławnych malarzy, rzeźbiarzy i architektów. 6. Nawiązanie współpracy z Instytucjami promującymi sztukę. 7. Przeprowadzenie zajęć nt. „Muzyka pędzlem malowana”. |
|
Rozwijanie świadomości ekologicznej i prozdrowotnej
|
1. Udział w akcjach ogólnopolskich, lokalnych. 2. Zbiórka surowców wtórnych. 3. Przeprowadzenie cyklu zajęć edukacyjnych. 4. Organizacja FESTYNÓW pod hasłem: „W zdrowym ciele zdrowy duch”; 5. Propagowanie zdrowego stylu życia: spotkania integracyjne, listy otwarte, gazetki tematyczne. 6. Organizacja Turniejów sportowych. 7. Organizacja konkursów z tematyki prozdrowotnej i proekologicznej. 8. Opracowanie i realizacja projektów edukacyjnych we współpracy z Towarzystwem na rzecz przyrody. 9. Organizacja dni poświęconych zdrowemu odżywianiu /zajęcia kompleksowe, konkursy, FESTYNY/.. |
|
Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci w szczególności poprzez edukację matematyczną. | Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej z zakresu matematyki. | |
RODZICE |
1. Intensyfikacja współdziałania z rodzicami |
1. Doskonalenie kompetencji rodzicielskich poprzez prezentowanie sylwetki dziecka w różnych grupach wiekowych. 2.Dostarczenie rodzicom przykładów zabaw stymulujących rozwój społeczny i emocjonalny. 3.Pomoc rodzicom w poznawaniu stanu gotowości swojego dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej |
2. Prowadzenie działań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
1. Pomoc w nawiązaniu kontaktu ze specjalistami. 2. Organizacja warsztatów. 3. Organizacja zajęć otwartych. 4. Organizacja indywidualnych kontaktów z rodzicami. 5. Systematyczna, rzetelna informacja o osiągnięciach dzieci.
|
|
3. Angażowanie rodziców w pracę przedszkola
|
1.Sponsoring; 2. Realizacja wspólnych projektów; 3. Aktywny udział w imprezach okolicznościowych, turniejach, konkursach; 4. Angażowanie rodziców do udziału w projekcie „Rodzice z Pasją”; 5. Podejmowanie innych inicjatyw przez rodziców.
|
|
ŚRODOWISKO |
1. Współpraca z ośrodkami kultury |
1. Udział w warsztatach, wystawach, konkursach, przeglądach. 2. Uczestnictwo w warsztatach bibliotecznych |
2. Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz ochrony środowiska
|
1. Udział w akcjach: „sprzątanie świata”, „Dni Ziemi”, „Akademia Zdrowego Przedszkolaka, ”Kubusiowi Przyjaciele natury”, „Mamo tato wolę wodę” | |
3. Współpraca z sąsiednimi szkołami podstawowymi i przedszkolami |
1. Udział we wspólnych akcjach, przedsięwzięciach, konkursach, lekcjach otwartych. 2. Organizacja spotkań z przyszłymi wychowawcami naszych absolwentów.
|
|
4. Współpraca z Policją i Strażą Miejską
|
1. Cykliczne spotkania; 2. Wspólne akcje. |
|
5. Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz pomocy dzieciom /fundacje, stowarzyszenia/
|
1. Współpraca z MOPS, KS POLONIA, SANEPID. |
|
KADRA |
1. Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie metod aktywizujących dzieci |
1. Udział w kursach doskonalących; 2. Opracowywanie i wdrożenie działań z elementami metody projektów badawczych. |
2. Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w pracy z dziećmi
|
1. Opracowanie i wdrożenie działań edukacyjnych z zakresu matematyki; 2. Zwiększenie atrakcyjności i efektywności zajęć ruchowych. |
|
3. Efektywna współpraca z rodzicami – doskonalenie umiejętności interpersonalnych
|
1. Samodoskonalenie, wymiana doświadczeń. 2. Konsultacje z psychologiem, dyrektorem przedszkola. |
|
4. Wzmacnianie procesu czytania u dzieci |
1. Stosowanie odpowiednich metod; 2. Prowadzenie ćwiczeń przygotowujących do czytania w grupach dzieci młodszych; 3. Aktywizacja Rodziców; 4. Organizacja kącika wymiany książek, przedszkolna biblioteka; 5. Organizacja warsztatów „Metody czytania stosowane w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym” |
|
BAZA |
1. Sukcesywne odnawianie pomieszczeń przedszkola
|
– estetyczne i funkcjonalne pomieszczenia – podniesienie komfortu placówki |
2. Wymiana urządzeń i sprzętu w ogrodzie zabaw dzieci
|
– bezpieczeństwo zabaw w ogrodzie przedszkolnym – uatrakcyjnienie przebywania dzieci na świeżym powietrzu |
|
3. Doposażenie bazy dydaktycznej przedszkola
|
– zwiększenie atrakcyjności zabaw swobodnych i tematycznych dzieci |
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych – e-mail: kurzei@przedszkole-bajka.pl
Szanowni Państwo, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Wasze dane osobowe, jest Przedszkole Niepubliczne “Bajka” z siedzibą ul. Ks. J. Kurzei 14, 31-618 Kraków
Wasze dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji usług świadczonych przez naszą jednostkę.
Informujemy, że:
- Macie prawo do żądania od administratora dostępu do Waszych danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Macie prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem realizacji usług świadczonych przez naszą jednostkę, określonych w przepisach prawa.
- Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości świadczenia usługi, o którą się Państwo staracie.
- Podstawę prawną przetwarzania Waszych danych stanowi art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), tzn. dane będą przetwarzane na podstawie Waszej zgody lub na podstawie przepisów prawa.